Designmal Tokyo

Alle våre Premium-maler leveres med konfigurerbare innstillinger for en rekke parametere. Blant annet kan disse brukes for å laste opp og linke bannere til relevant innhold i butikken, skifte farger på sentrale elementer i butikken, velge fonter og justere visningen av produkter og menyer. Nedenfor er en gjennomgang av de mest brukte funksjonalitetene tilgjengelig i designinnstillinger. 

Bannerbilder

Under menyvalget “Bannerbilder” har dere tilgang til alle bannerposisjoner som er tilgjengelig for malen Tokyo. 
Annonsebannere er gruppert med bokstaver og tall - hver bokstav betegner en rad, og tallene angir rekkefølgen fra venstre mot høyre slik de opptrer på siden.

Annonse A1 vil da være den øverste annonsebanneren på forsiden.

Trykk på det grå feltet for å få opp menyen for hvert enkelt banner. Her kan dere laste opp bilder, legge til link som det enkelte banner skal linke til - dette kan være produktsider, kategorisider eller fast innhold. Det er også mulig å legge inn eksterne lenker om dette skulle være interessant.

Spesielt for Annonse A1 er at dersom man laster opp er enn ett bilde, vil disse opptre som en karusell på siden hvor ett og ett bilde vises i gitte intervaller.
Det er mulig å laste opp inntil 5 forskjellige bilder under Annonse A1
Under Avansert kan du justere hastighet på hvor ofte annonsebannere skal skifte til ny:

Annonse B1 og B2 vil legge seg like under Annonse A1 på forsiden. Her er det også mulig å legge inn lenker til produkt- eller kategorisider. 
Der det står "Mouseover effekt", kan man velge at bildene skal ha en zoom-effekt når man fører musepekeren over dem. 
Under Avansert kan dere velge hvilken posisjon Banner B1 og B2 skal ha på forsiden:

Annonse C1-C3 er 3 annonsebannere som vil plasseres like under Annonse B1 og B2.
Under Avansert kan du også velge hvilken plassering disse bannere skal ha på forsiden:

Annonse F1-F4 er 4 annonsebannere som vil legge seg under Annonse C1-C3.


Anbefalt størrelse på annonsebannere 


 

Header og meny
Topplinje - det er den helt øverste delen av forsiden til venstre. 
Her kan dere legge inn salgsfremmende argumenter som for eksempel “Stort utvalg". "Gratis frakt" og "Rask handel” og tilsvarende. Dere kan også velge visning av språkvelger og valutavelger
dersom disse funksjonalitetene er aktivert i butikken. 

 


Megameny
 - her kan dere justere antall kolonner menyen skal vise, velge om "Merker", "Nyheter" og "Tilbud" skal være synlige valg i hovedmenyen.



Generelt -
her er innstillinger for om man ønsker Docked header - det vil si at menyen ligger fast i toppen av siden når man scroller nedover. Du kan også justere bredden på handlekurven for de malene som har fullhøyde handlekurv. 

Footer

Her justerer du informasjonen som vises nederst på siden:
Standard bunnlinje:
Kontaktinformasjon hentes fra informasjonen dere legger til i Kontrollpanelet under “Konfigurasjon - Generelt”. I Designinnstillinger kan dere velge hva som skal vises i bunnlinjen.

Under Sosiale medier legger dere inn link til de sosiale medier dere ønsker å ha link til i bunnlinjen, valgene per i dag er Facebook og Instagram.

Bruk av Widgets:
Man kan legge til widgets i bunnlinjen, som hentes fra Design > Bokser i menylinjer.
Her kan man bygge opp med egendefinerte tekstbokser.

For å få mulighet til å bruke widgets, må "Turn on or off bottom part of the footer" settes til "AV".


 

Farger

Designmalene har mange innstillinger for farger som kan velges i Designinnstillinger - Farger. Ta gjerne kontakt med oss for nærmere informasjon, eventuelt kan vi tilby en pakke for Konfigurasjon av designmal - de som velger dette alternativet får en times opplæring i tillegg til at vi gjør de justeringer vi blir enig med kunden om.

Fonter og tekststørrelser

Her kan dere endre hovedfonten på siden ved å velge blant de fleste av standardfontene som tilbys av Google fonts. Dere kan også justere størrelse og de mest brukte parameterne for fremstilling av tekster på siden.

Systemtekster og overskrifter

En del av tekstene på siden genereres automatisk av systemet, noen av disse kan overskrives av kunden om ønskelig.

Under Tekster på forsiden kan dere velge en ny overskrift på de tilgjengelige produkt-bolkene. Per tiden er dette Utvalgte produkter, Nye produkter og Tilbudsprodukter. Dere kan videre velge å legge til en egen overskrift for Instagram-widgeten dersom denne er installert.

Vi har også innstillinger for tekster på på produktboksene, her kan dere velge en egen tekst for nyhets- og tilbudsbåndene, eventuelt velge om tilbudsbåndene skal vise en prosent-sats i stedet for tekst. 

Produktside

Inne på produktsidene kan der velge å vise utvidet informasjon og grafiske elementer:Valgene dere gjør her vil vises mellom tittelen på produktet og prisen på produktet - i bildet over har vi valgt å aktivere navn på produsent. Der kan også velge å aktivere et lastebilikon for frakt og Artikkelnummer.

Dersom dere har aktivert alternativer for avansert lagervisning vil antall på lager vises i forbindelse med lastebilikonet, og dersom dere har funksjonalitet for antall på produktnivå kan valget Avansert antall aktiveres for å enklere velge antall av produktet. 

Oppsett av produktbokser

Her finner dere innstillinger for å justere hvor mange produktbokser der vil vise per rad på forsiden og kategorisider, fordelt på hvilken type enhet (skjermstørrelse) kundene bruker når de besøker siden. 

Dere har også en rekke valg for hvor mye informasjon dere ønsker å ha med i produktbokser på kategorinivå, for eksempel pris, kjøpsknapp og produktbeskrivelse. 

Avansert

Dersom dere la inn flere bannere under A1 i Bannerbilder, kan dere bruke valgene i Banner A1 Generelt. Dere har her to ekstra valg:

  1. Forrige/neste-knapper, disse lar kundene bla mellom de forskjellige bannerene i bildekarusellen.
  2. Tiden hvert bilde vises, standard er 4 sekunder - her kan der velge et kortere eller lengre intervall om ønskelig.