FAQ / Kundeservice side - Designmal America

Denne artikkelen viser hvordan du setter opp en kundeservice-side i America-malen.

Med denne funksjonen så kan du bygge bannere på en valgfri side i CMS og linke disse mot innholdsider i nettbutikken. Du kan også legge inn kontaktinformasjon på samme side, og sette opp en ryddig oversikt med Ofte stilte spørsmål (FAQ).

Tanken med denne siden er at dine kunder enkelt kan få svar på sine spørsmål, men også enkelt kan se hvordan de kan få svar dersom de ikke finner dette. 

Her er en veiledning i 7 steg som viser hvordan du får satt opp en bra side. 

1. Vi trenger først en side som skal brukes for dette, du kan bruke en side som allerede benyttes eller så kan du lage en ny side inne i CMS. Det beste er å bare lage en ny side. Når dette er gjort så kan vi i neste steg opprette en FAQ. Denne vil da vises på denne siden.
 "Design > Hovedmeny/Innhold > Ny side"
Screenshot 2021-01-05 at 13.05.40

2. Legg inn navn på siden, vi vil bruke side ID senere da dette skal inn i designinnstillinger. For å sette opp en FAQ så må vi også legge inn en header for hver seksjon. En seksjon kan f.eks. være retur, frakt, garanti, eller hva som helst du tror kundene trenger hjelp med eller har spørsmål om. 

Legg først inn din første seksjon og sett den som heading 3, i dette tilfelle "Retur".

Screenshot 2021-01-05 at 13.16.12

Når dette er gjort, lag en tabell. Tabellen kan være ubegrenset med rader, men kun to kolonner. Grunn til dette er at første kolonnen skal ha spørsmål og den andre svaret. 

Screenshot 2021-01-05 at 13.19.30

Når du lagt inn tabell, legg in spørsmål og svar. Når du lagt inn spørsmål og svar så kan du gå på neste seksjon dersom du ønsker flere. I dette fall så har jeg lagt til en med retur og en med frakt. Du kan legge inn så mange seksjoner du selv ønsker og så mange rader/spørsmål per seksjon som du trenger. Dersom du ønsker å fjerne en rad eller legge til en rad så høyre klikker du på tabellen og velger hva du ønsker å gjøre. 

Screenshot 2021-01-05 at 13.25.09 Når du gjort dette så er FAQ klar. 

3. I steg tre så legger vi inn linker og banners. Gå inn på "Design > Ditt design > designinnstillinger > avanserte innstillinger > Kundeservice side med FAQ. "

Kundeservice ikonet vil aktivere et ikon med link i topplinje på desktop. Side-ID, her legger du inn ID på siden som du opprettet i CMS. "Kundeservice" i dette eksempel. Du kan også sette en overskrift for kundeservice siden. Dette kan f.eks. være "Kundeservice" eller "Hva trenger du hjelp med?" eller hva som passer dere best. 

Når dette er gjort så kan du legge inn FAQ bilder, her kan du legge inn banners som du kan linke til andre sider. Har du f.eks. en egen side for retur, så kan du legge inn en banner som kan linkes mot retur siden. Vi har laget støtte for seks banners med linker. 

Screenshot 2021-01-05 at 13.29.27

4. Etter FAQ banners så kommer en seksjon for kontakt informasjon, her kan du sette overskrift på denne seksjonen, f.eks. kontakt oss. Denne seksjonen har tre kolonner, den første kolonnen kan brukes for telefonnummer. Den andre er for hva som helst, f.eks. chat. Den tredje er tenkt for e-post, her kan du linke mot siden der kundene skal sende deg en e-post. I de fleste fall så er dette butikknavn.no/contact_us. 

Screenshot 2021-01-05 at 13.34.26

Screenshot 2021-01-05 at 13.34.35

5. Sett overskrift til FAQ delen i det siste feltet ovenfor, denne vil vises før FAQ delen og de spørsmål som dere la inn i steg 1. Når dette er gjort så er malen klar!:)