Klarna Abonnement
  • 13 Sep 2023
  • 2 Minutter å lese
  • Mørk
    Lys
  • Pdf

Klarna Abonnement

  • Mørk
    Lys
  • Pdf

Article Summary

Denne hjelpeartikkelen gir en oversikt over hvordan abonnementsordninger ser ut på produktsiden, i handlekurven og Klarna Checkout, samt hvordan de administreres i kontrollpanelet.

Introduksjon

Med abonnementstjenesten kan du selge produktene dine til kundene på faste eller valgfrie intervaller. Kundene har muligheten til å velge hvor ofte de ønsker å motta produktene, og nye bestillinger blir automatisk opprettet når det er på tide med en ny levering. Alt du trenger å gjøre er å behandle bestillingene som vanlig. Du kan selv velge om produktene skal følge prisen ved bestillingen eller eventuelle prisendringer på produktet.

Betalingene for bestillingene skjer automatisk med Klarna, og du mottar oppgjøret som normalt.

I kontrollpanelet kan du enkelt velge om alle eller utvalgte produkter skal tilbys som abonnement. For eksempel, hvis du ønsker at alle produkter i en bestemt kategori skal være tilgjengelige som abonnement, kan du enkelt legge til abonnementsmerket via masseendring.

Som et insentiv kan du velge å tilby rabatt på første ordre. Du kan også velge å tilby fast rabatt på påfølgende ordrer.

Oppsett i kontrollpanelet

Når appen er installert i nettbutikken din, vil vi legge inn standardintervallene du ønsker å tilby for abonnementsordningene. Vi tilpasser også oppsettet slik at det fungerer sømløst med ditt nåværende system.

Innstillinger som må settes opp før første bruk

  • Fraktpris for abonnement
  • Intervaller som skal vises i butikken
  • Flytende eller fast produktpris
  • Abonnement på alle eller utvalgte produkter

Aktivering av abonnementsordning på produkter

For å aktivere abonnementsordningen på et produkt, følger du disse trinnene:

1: Legg til taggen "abb" via fanen "Tagger" på produktsiden.

Ta kontakt med kundeservice via chatten i kontrollpanelet hvis du ikke får opp valget for taggen "abb".

Tips!

Når du har lagt inn taggen på ditt første produkt kan du bruke verktøyet "Masseendring" til å legge inn taggen på resten av produktene som skal tilbys på abonnement.

Lær hvordan!

Hvordan gi rabatt

Du kan velge om du ønsker å tilby fast rabatt på abonnementsordrer eller rabatt på første ordre. Dette bestemmes via tags. 

Fast rabatt

Bruk taggen "abb_rabatt_prosent" - legg inn 20 for 20% rabatt

Rabatt på første ordre

Bruk taggen "abb_rabatt_forste_prosent" - legg inn 20 for 20% rabatt.

Visning i nettbutikken

Produktsiden

Når kundene besøker produktsiden, vil de få valget om å bestille produktet med eller uten abonnementsordning. Dette alternativet gir kundene fleksibilitet i kjøpsprosessen.

Handlekurven og Klarna Checkout

I handlekurven kan kundene enkelt velge hvor ofte de ønsker å motta produktene. Dette gjør det praktisk for dem å tilpasse abonnementsordningen etter deres behov.

I Klarna Checkout vil det være tydelig for kunden at de gjennomfører kjøpet med abonnement. Dette gir en tydelig oversikt over hvilken type kjøp de gjør og hvilke betalingsbetingelser som gjelder.

Hvordan administrere i kontrollpanelet

Ordrebehandling

Ordrene opprettes automatisk basert på intervallet kundene velger ved kjøp. Ordrene blir markert som abonnementsordrer i oversikten, og ordrene kan behandles og sendes som ordinære ordrer. 

Administrere abonnementer

Ved å navigere til Ordrer/Kunder > Gjentagende ordrer får du tilgang til administrasjonen av abonnementordrene dine. Her får du en oversikt over alle abonnementene som er opprettet i butikken din. I oversikten kan du velge å endre intervall, pause, kansellere eller opprette ny ordre.

Oversikt

Inne på en abonnementsordre

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Hva skjer dersom klarna ikke godkjenner ordren

Om en betaling ikke går gjennom, får den status Avbrutt. Vi vil forsøke å belaste ordren neste dag i inntil 3 dager. Om det ikke går, så droppes dette forsøket, og neste forsøk vil være ved neste intervall.


Løsningen forutsetter godkjennelse av Klarna og at du har Klarna Checkout v3.

For å sjekke om din avtale støtter abonnement, kan du ta kontakt med Klarna på salg@klarna.no og oppgi din Merchant ID som du finner under Konfigurasjon > Generelt > Klarna i mystore kontrollpanel.

Dere kan bestille denne integrasjonen fra vår appside


Var denne artikkelen nyttig?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.