Meta (Facebook): Pixel

Om Meta Pixel 
Meta-pikselen er et analyseverktøy som lar deg måle effektiviteten av annonseringen din ved å forstå handlingene folk utfører på nettstedet ditt.
Når du har konfigurert Meta-pikselen, utløses pikselen når noen utfører en handling på nettstedet ditt. Eksempler på handlinger inkluderer å se på et produkt, legge et produkt i handlekurven eller gjennomføre et kjøp. Pikselen mottar disse handlingene, eller hendelsene, som du kan se på Meta-pikselsiden i Hendelsesadministrasjon.
Du får også muligheten til å nå disse kundene igjen gjennom fremtidige Meta-annonser.


Opprette Meta Pixel 
Hvis du ikke har opprettet en Meta-pixel, kan du gjøre det på følgende måte:
1: Logg inn på din Business Manager-konto.
2: Gå til menypunktet "Bedriftsinnstillinger" > "Datakilder" > "Piksler"
3: Trykk på "Legg til"
apixel

4: Gi pikselen ett navn. Det finnes bare en piksel per annonse-konto, så velg et navn som representerer din bedrift.


apixel1

5: Trykk "Konfigurer pikselen nå"

apixel2


6: Velg "Legg til pikselkode på nettstedet manuelt"

apixel3

7: Trykk inn i vinduet og du kopierer Meta-piksel koden. 
Send denne til kundeservice så vil vi legge den inn i nettbutikken din.

apixel4

8: Trykk "Avbryt"

apixel5

Du har nå opprettet en Facebook Pixel 🎉


Hvor finner jeg min Meta pixel? 
Hvis du har opprettet en Meta-pixel, finner du den i menyen under Bedriftsinnstillinger > Datakilder > Piksler.

Facebookpixel