Denne artikkelen tar for seg ulike feilmeldinger som kan komme fra Klarna/Vipps og hvordan de skal håndteres.
Innhold
- Klarna feilmeldinger
- We were not able to recognize the list of articles in this order
- Feilmelding
- Årsak
- Løsning
- Capture not allowed - is expired
- Feilmelding
- Årsak
- Løsning
- Capture not allowed - amount is too high
- Feilmelding
- Årsak
- Løsning
- Feil under redigering: NOT ALLOWED: Update not allowed
- Feilmelding
- Årsak
- Løsning - Vipps feilmeldinger
- Client error response
- Feilmelding
- Årsak
- Løsning
Klarna feilmeldinger
Nedenfor ser du løsninger på de forskjellige feilmeldingene som kan oppstå ved behandling av en ordre som er betalt via Klarna.
Link til Klarna portalen
We were not able to recognize the list of articles in this order
Hvis du behandler ordrer, og får følgende feilmelding ved oppdatering og aktivering av ordre:
Feilmelding
"Det oppstod en feil under kommunikasjon med klarna. Ordren ble ikke markert som "sendt". Feilmelding: We were not able to recognize the list of articles in this order. Please make sure that the article numbers match the order and try again."

Årsak
Årsaken til dette kan være en av disse:
- Produkter eller varianter uten artikkelnummer
-
Produkter med varianter som mangler artikkelnummer
- Produkter eller varianter med samme artikkelnummer
Hvis ordren inneholder produkter eller varianter i forhold til punktene 1-3, vil det bli problem å overføre ordren, siden Klarna bruker artikkelnummer til identifisering av produkter og varianter.
Løsning
Løsningen vil her være å behandle disse til tross for feilmeldingene og aktivere disse ordrene direkte i Klarna Portal etter de er satt til sendt i kontrollpanelet.
Det er viktig at produkter og varianter har unike artikkelnummer, både i forhold til ordrebehandling mot Klarna, ved import og eksport, ved bruk av Datakasse og i forhold til rapporter.
Du kan lese mer om bruk av artikkelnummer her.
Capture not allowed - is expired
Hvis du behandler ordrer, og får følgende feilmelding ved oppdatering og aktivering av ordre:
Feilmelding
CAPTURE_NOT_ALLOWED: Order 6c820ebf-3b7e-3ac2-b6eb-021cdf20e788 is expired. Capture not possible. (#080a6f80-7824-4d01-8db5-0b2e3b6f0551)
Årsak
"Is expired" betyr at ordren ikke er behandlet innenfor reservasjonstiden.
Det vil si at denne transaksjonen er tilbakebetalt til kunden.
Løsning
Her er det to forskjellige utfall basert på om det er betalt med faktura eller kort.
- Faktura: Om kunden har betalt med faktura så kan betalingen fornyes, ta kontakt med Klarna for fornyelse.
- Kort: Om kunden har betalt med kort så kan IKKE betalingen fornyes, her må da ordren kanselleres og kunden må bestilles på nytt.
Capture not allowed - amount is too high
Hvis du behandler ordrer, og får følgende feilmelding ved oppdatering og aktivering av ordre:
Feilmelding
CAPTURE_NOT_ALLOWED: Order 6c820ebf-3b7e-3ac2-b6eb-021cdf20e788 amount is too high. Capture not possible. (#080a6f80-7824-4d01-8db5-0b2e3b6f0551)
Årsak
"Amount is too high" betyr at ordren mest sannsynlig er redigert manuelt og ordrebeløpet på ordren er økt.
Selve feilmeldingen betyr at ordrebeløpet i Mystore og Klarna ikke matcher og man får ikke belastet ordren via kontrollpanelet.
Om ordren ikke er redigert manuelt så ta kontakt med Mystore kundeservice.
MERK: Det er ikke mulig å øke ordrebeløpet på ordrer betalt med Klarna/Vipps eller Mystore kortbetaling.
Dette er en sikkerhet for kunder slik at de ikke kan bli trukket mer enn de har godkjent.
Løsning
- Logg inn på Klarna portalen og se hvilke produkter som skaper differansen
- Rediger ordren i Mystore kontrollpanelet og fjern eventuelle produkter som skaper differansen.
- Deretter prøv å behandle ordren på nytt, om det fortsatt kommer en feilmelding så må transaksjonen belastes direkte fra Klarna portalen og ordren kan behandles til tross for feilmeldingene.
Feil under redigering: NOT ALLOWED: Update not allowed
Hvis du behandler ordrer, og får følgende feilmelding ved oppdatering og aktivering av ordre:
Feilmelding
Feil under redigering: NOT_ALLOWED: Update not allowed. (#55f5a161-bcb8-4470-8651-6da6ed7ee6e4)
Årsak
"Update not allowed" betyr at ordren mest sannsynlig er redigert manuelt og ordrebeløpet på ordren er økt.
Selve feilmeldingen betyr at ordrebeløpet i Mystore og Klarna ikke matcher og man får ikke belastet ordren via kontrollpanelet.
Løsning
- Logg inn på Klarna portalen og se hvilke produkter som skaper differansen
- Rediger ordren i Mystore kontrollpanelet og fjern eventuelle produkter som skaper differansen.
- Deretter prøv å behandle ordren på nytt, om det fortsatt kommer en feilmelding så må transaksjonen belastes direkte fra Klarna portalen og ordren kan behandles til tross for feilmeldingene.
Vipps feilmeldinger
Nedenfor ser du løsninger på de forskjellige feilmeldingene som kan oppstå ved behandling av en ordre som er betalt via Vipps.
Link til Vipps portalen
Client error response
Feilmelding
Vi klarte ikke å markere ordren som sendt hos Vipps. Feilmelding: Client error response
[status code] 404
[reason phrase] Not Found
[url] https://api.vipps.no/Ecomm/v2/payments/T-1638377488-61a7a810ac2b0/capture
Årsak
Denne feilmeldingen skyldes kommunikasjonssvikt på APIet i den perioden som hindrer aktivering av betaling på ordren. Mest sannsynlig ligger betalingen som reservert i Vipps portalen.
Løsning
- Logg inn i Vipps portalen for å se om transaksjonen er gått igjennom.
- Om transaksjonen ikke er gått igjennom i Vipps portalen så kan dere prøve å endre status tilbake til sendt og aktivere betalingen på nytt.
- Om det ikke lykkes så kan dere behandle ordren til tross for feilmeldinger og deretter aktivere transaksjonen manuelt i Vipps portalen.
- Om transaksjonen er gått igjennom på Vipps portalen så kan ordren behandles til tross for feilmeldinger.
Om dere får feilmeldingen ofte kan det f.eks hjelpe med nye API nøkler. Ta kontakt med vår kundeservice for hjelp til dette.