Feilmeldinger mot Tripletex

Denne artikkelen tar for seg feilmeldinger som kan komme når man overfører ordre/faktura til Tripletex.

Innhold

 

Overføring feilet

"Overføring feilet. Besøk denne linken for mer informasjon: https://support.mystore.no/hc/no/articles/360006079553-Feilmeldinger-mot-Tripletex"

Hvis du får denne feilmeldingen har du varer eller frakt på ordren med en mva-klasse som ikke er aktivert i Tripletex. 

Logg inn i Tripletex, velg Regnskap > Innstillinger > Mva-innstillinger og velg de nødvendige mva-klassene ift omsetningen deres.

Oversikt på mva-kodene i Tripletex: Mva-koder

"Validering feilet - Kunden kan ikke motta EHF-dokumenter"

Alle kundekort som overføres fra Mystore legger seg som bedriftskunder i Tripletex. Sjekk innstillingen for elektronisk faktura: Faktura > Innstillinger > Elektronisk faktura/purring/ordre

Send faktura til selskap bør stå til "e-post". For kunder som kan motta EHF kan dette velges direkte på kundekortene i Tripletex. Kundekort kan også settes som privatkunde direkte på kundekortet i Tripletex.

"object not found"

Hvis du får denne feilmeldingen, er det nok å slette ordren i Tripletex og så overføre på nytt.

"application exception"

Hvis du får feilmeldingen "application exception" ved overføring av ordrer til Tripletex, er dette en feil i Tripletex som det jobbes med å løse.

Får du denne feilmeldingen, må både fakturabilaget og ordren slettes i Tripletex, før ordren kan overføres på nytt. 

"ordren eksisterer allerede i Tripletex"

Hvis du kun får feilmelding "ordren eksisterer allerede i Tripletex", er det nok å slette ordren i Tripletex og så overføre på nytt.

"Kan ikke opprette forbindelse med Tripletex." 

Tripletex har ikke respondert på 10 sekunder, som gir timeout. Prøv gjerne å overføre ordren på nytt.

 

Validering feilet. - Kunden kan ikke motta EHF-dokumenter.

Om dere får denne feilmeldingen så må dere gå inn på kundekortet til kunden i Tripletex og endre fra EHF til e-post på deres egen konto.

Du kan også endre innstillingene for standardutsending under Faktura > Innstillinger  > Elektronisk faktura/purring/ordre

 

Feil under overføring til regnskap. Feilmelding: Unexpected error

Denne feilmeldingen kommer fra API'et til Tripletex, denne tilsvarer kommunikasjonsproblemer med API'et til Tripletex.

Her vil Tripletex allerede vite om problemeyuine og de jobber med å fikse det, vi anbefaler dere å prøve å overføre ordren(e) igjen om et par timer.

Om problemet skulle vedvare lengre enn dette så må dere kontakte Tripletex for ytterligere informasjon.

 

Feil under overføring til regnskap. Feilmelding: Unauthorized

Denne feilmeldingen betyr at det er noe feil med nøkkelen som er brukt til å koble nettbutikken opp mot Tripletex. En vanlig feil kan være at brukeren i Tripletex som har opprettet nøkkelen ikke har full administrator-rettigheter. 

For å rette opp i dette bør dere gå gjennom oppsettet av Tripletex på nytt med en bruker som har fulle rettigheter. En guide for dette kan dere lese her.

Hvis dette ikke fikser problemet må dere ta kontakt med Tripletex for å sjekke om dere har alle rettigheter som kreves.