Hvordan lykkes med personalisert shopping?
  • 23 Apr 2024
  • 1 Minutt å lese
  • Mørk
    Lys
  • Pdf

Hvordan lykkes med personalisert shopping?

  • Mørk
    Lys
  • Pdf

Article Summary

Introduksjon

Personalisert shopping bruker automatisering og kunstig intelligens for å skape en personlig nettbutikk for hver enkelt kunde. Med Personalisert Shopping kan du:

  • Øke salget: Send automatiske e-poster til kunder som har forlatt handlekurven sin, tilby personlige rabattkoder og vis frem relevante produktanbefalinger.

  • Forbedre kundetilfredshet: Skap e-postflyter som er skreddersydd for hver enkelt kunde, og gi dem en mer personlig handleopplevelse.

  • Spar tid: La Personalisert Shopping ta seg av de repetitive oppgavene, slik at du kan fokusere på det du er best til: Å drive virksomheten din.

Gjør det viktigste først

  1. Hent samtykke til markedsføring: Dette er nødvendig for å sende automatiske e-poster til kundene dine. Du kan enkelt gjøre dette med en popup i nettbutikken din.

    Les mer om hvordan popup opprettes

  2. Sett opp e-post for forlatt handlekurv: Denne e-posten er en av de mest effektive måtene å øke salget på. Personalisert Shopping gjør det enkelt å sette opp og sende denne e-posten automatisk.

    Lær hvordan du kommer i gang

  3. Opprett personlige rabattkoder: Tilby kundene dine unike rabattkoder som de kan bruke én gang. Dette er en fin måte å vise takknemlighet for at de handler hos deg og å øke salget.

    Les mer om personlige rabattkoder

  4. Ta i bruk produktanbefalinger: Vis kundene dine produkter de sannsynligvis vil like basert på kjøpshistorikken og interessen deres. Dette kan føre til økt salg og bedre kundetilfredshet.Personalisert Shopping kan hjelpe deg med å personalisere din nettbutikk på flere måter. Enkelte av funksjonene vil imidlertid ha større effekt på omsetningen, og vi anbefaler å starte med å få disse opp å gå. Les hva du burde fokusere på under.

    Les mer om produktanbefalinger

Neste steg

Så snart du har fått satt opp det som er inntektsdrivende i nettbutikken, kan du bruke litt mer tid på det som kanskje ikke er like synlig i kroner og ører, men fortsatt viktig for helhetsinntrykket av nettbutikken din. Dette handler om personalisering av e-poster og egne landingssider.

  • Personlige e-poster: Send automatiske e-poster til kunder på bursdagen deres, etter bestillinger eller andre viktige hendelser.
    Les hvordan du setter opp flyt for e-post

  • Segmentering av kunder: Del inn kundene dine i grupper basert på demografi, kjøpshistorikk og interesse for å sende mer målrettede e-poster og tilbud


Var denne artikkelen nyttig?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.