Hvordan lykkes med Crall

Gjennom Crall AI kan du få en personalisert nettbutikk, helt automatisk. Alle muligheten kan få Crall til å virke overveldende. I denne artikkelen skal vi gå gjennom hvor enkelt du kan oppnå verdi.

Hva er det viktigste å gjøre?

Crall kan hjelpe deg med å personalisere din nettbutikk på flere måter. Enkelte av funksjonene vil imidlertid ha større effekt på omsetningen og vi anbefaler å starte med å få disse opp å gå. Les våre tips under.. Les hva du burde fokusere på under. 

Hent samtykke til markedsføring

Samtykke til å kontakte kunder er det aller første du må gjøre for å få verdi av de automatiske e-postene som Crall sender ut. Samtykke er nødvendig for å f.eks sende ut påminnelse om forlatt handlekurv.

Hent samtykke gjennom en popup

Den mest effektive måten å hente samtykke på er å gi kundene muligheten å melde seg på nyhetsbrev via en popup som vises i nettbutikken.

Les mer om hvordan popup opprettes

Sett opp e-post for forlatt handlekurv

Så snart kunden har gitt samtykke til markedsføring kan man sende ut e-poster som er markert for markedsføring. Den e-posten som gir best resultat er uten tvil den som automatisk sendes til kunder som har lagt varer i handlekurven, uten å gjennomføre kjøpet.

Lær hvordan du kommer i gang.

Ta i bruk produktanbefalinger

Når man jobber i butikk er det å øke snittordren den aller mest effektive måten å øke salget i butikken. På nett er dette ikke like enkelt, men med Crall produktanbefalinger får man et kraftig verktøy som hjelper deg et godt stykke på veien. Det beste av alt er at Crall AI automatisk viser frem relevante produkter og alt du trenger å gjøre er å aktivere visningene i nettbutikken.

Les mer om produktanbefalinger og hvordan det settes opp HER.

Opprett personlige rabattkoder

Har du noen gang tenkt at du kunne tenkt deg å opprette unike rabattkoder som kan brukes én gang hver kunde, som automatisk sendes ut til kunder som melder seg på nyhetsbrev? Dette kan Crall hjelpe deg med.

Les mer om personlige rabattkoder

Hva kan du gjøre når det viktigste er gjort?

Så snart du har fått satt opp det som er inntektsdrivende i nettbutikken kan du bruke litt mer tid på det som ikke er like innbringende, men fortsatt viktig for helhetsinntrykket av nettbutikken din. Dette går på personalisering av e-poster og egne landingssider.

Sett opp flyt for e-post

Crall kan hjelpe deg med å sende flere typer e-poster. Noe av det som hjelper deg med å personalisere butikken er å tilpasse e-postene som sendes ut ved ordrehåndtering. Crall kan også vise hvordan man setter opp egen e-post for ordrer som skal hentes i butikk.

Les hvordan du setter opp flyt for e-post her.