Hvordan bestiller jeg Vipps?

Vi tilbyr Vipps som betalingsløsning til alle våre kunder som har produktpakke Entrepreneur, Business eller Corporate. Det er ingen ekstra månedskostnad eller etableringskostnader.

Hvordan bestiller jeg Vipps?

Vipps holder på med endringer i API-et som gjør at søknad via Mystore kontrollpanel er midlertidig ute av drift. For å sende søknad om Vipps i nettbutikken ber vi deg om å følge stegene under:
  1. Logg på portal.vipps.no med hjelp av BankID
  2. Om dere ikke har et eksisterende kundeforhold med Vipps, må dere opprette det først. For å opprette et nytt kundeforhold med Vipps kan dere gå til følgende lenke: https://portal.vipps.no/register/{organisasjonsnummer} (Husk å bytte ut {organisasjonsnummer} i lenken med ditt faktiske organisasjonsnummer). Her må dere fylle inn detaljer for bedriften. Søknaden signeres med BankID av en person som har signaturrett for bedriften.
  3. Om dere allerede har et eksisterende kundeforhold med Vipps eller har fullført stegene over, må dere sende inn en ny søknad for å få implementert Vipps som betalingsløsning i nettbutikken på portal.vipps.no. Velg Mystore i listen over partnere, og hvilken pakke (Entrepreneur, Business eller Partner) dere har hos Mystore.
  4. Vipps vil behandle søknaden videre, og implementeringen av Vipps i butikken skjer automatisk. Behandlingstid av søknad hos Vipps vil variere, men vanligvis er Vipps implementert innen 2 uker.
  5. Dere kan sjekke status på Vipps-søknad i Vipps-portalen portal.vipps.no når som helst. Vipps har ikke kapasitet til å svare på e-poster som omhandler søknadstid. Dersom Vipps mangler informasjon, tar de kontakt med dere


 

Når du har aktivert betalingsmodulen, skal butikken være klar til å ta imot betaling med Vipps.
I kassen kommer Vipps opp som en alternativ betalingsmåte:



Se ofte stilte spørsmål om Vipps for mer informasjon