Hvordan foregår onboardingen mot Klarna V3?

Søknadsprosessen mot Klarna har flere steg. Hvor raskt man blir ferdig med avtalen avhenger av hvor raskt Klarna klarer å behandle avtalen, behandlingstiden avhenger i stor grad av hvor godt forarbeid som er gjort før avtalen sendes inn.

Påkrevd informasjon i nettbutikken

Hvordan sjekke status på søknaden

AML-skjema, hva er det og hvorfor er det så viktig?

Hva med utbetalinger?

Hva må være på plass i nettbutikken for å få en smidig prosess?

Sørg for å ha butikkens kontaktinformasjon tilgjengelig på butikkens forside. 

  • Organisasjonsnummer
  • Firmanavn
  • Registrert adresse
  • Kontaktinformasjon
    • Telefonnummer
    • Butikkens epostadresse
  • Salgsbetingelser
  • Personvern

På bildet under ser du hva bunnlinjen burde inneholde for raskest mulig behandling av Klarna.

Hvordan justere bunnlinje på de ulike malene

New YorkTokyoEuropa, America

Hvordan kan jeg sjekke status på søknaden?

I ditt kontrollpanel har du alltid en oppdatert status på din søknad. Her vil du få informasjon om Klarna holder på å behandle søknaden, eller om de trenger mer informasjon fra deg. Klarna vil da kontakte deg på epostadressen som er oppgitt når søknaden ble sendt inn. 

Ved å lime inn /kontrollpanel/ml/onboarding/klarna/v3/widget etter domenenavnet ditt (f.eks www.mystore.no/kontrollpanel/ml/onboarding/klarna/v3/widget ) vil du få innsyn i nåværende status på søknaden i Klarna sine systemer. 

AML-skjema, hva er det og hvorfor er det så viktig?

Et AML-skjema, eller Anti Money Laundering-skjema kreves av innløsere som et ekstra steg i onboardingsprosessen og kreves som et ekstra sikkerhetstiltak for å forhindre at innløseravtalen brukes til hvitvasking.

Dette skjemaet må sendes inn senest 14 dager etter det har blitt tilgjengelig i kontrollpanelet. Hvis linken til skjemaet har forsvunnet finner dere dette innen 14 dager ved å lime inn linken /kontrollpanel/ml/onboarding/klarna/v3/widget i din nettleser, (f.eks www.mystore.no/kontrollpanel/ml/onboarding/klarna/v3/widget)

Obs!

Hvis AML-skjemaet ikke sendes inn innen 14 dager vil søknaden bli kansellert av Klarna og dere må sende inn ny søknad. 

Hva med utbetalinger?

Klarna gjør ukentlige utbetalinger til kundene. Utbetalingene gjøres normalt sett hver mandag. Utbetalingsrapportene til Klarna finnes ved å logge inn i din Klarna-portal: https://eu.portal.klarna.com/


Hvis dere har spørsmål til søknadsprosessen når dere Klarna på merchant@klarna.no