Flyt - Hvordan sende forskjellig innhold i en flyt med betingelser?
Når du legger til et nytt steg i en flyt er et av valgene "Betingelse":
Når du klikker på dette valget får du velge hvilken regel som skal brukes til sammenligning. Disse reglene vil være ulike basert på hvilken handling som startet flyten. I eksemplet er vi inne i en flyt der en kunde har lagt inn en ny ordre i butikken, og skal sende en ordrebekreftelse. Forskjellen på en vanlig flyt der alle kundene får samme ordrebekreftelse er at vi her har valgt å sende en egen ordrebekreftelse til ordre over og under 1000,-
Et annet og mer komplekst eksempel er som under:
- Vi sender en handlekurvpåminnelse etter 4 timer
- Så venter vi 3 dager
- Hvis handlekurven som ble forlatt er verdt 5000 eller mer sender vi en egen epost med rabattkode
- Hvis handlekurven er verdt mindre enn 5000 sender vi en annen epost, uten rabattkode