Hvordan sende ut personaliserte e-poster via Crall

Personaliserte e-poster er e-poster som er spisset mer mot brukerne som besøker nettbutikken. Dette kan være e-post som sendes ved bursdag, glemte handlekurver, nytt medlem av kundeklubben mm.

Hva er en personalisert e-postflyt?

Personaliserte e-poster er en flott måte å kommunisere med kundene som har gitt samtykke. Husk å la denne innstillingen være deaktivert på disse flytene, siden e-postene regnes som markedsføring.

Eksempler på personaliserte e-poster

Til å begynne med kan vi anbefale å sette opp følgende e-poster som skal kombineres med flyt.

Glemt handlekurv
Dette er en e-post som sendes ut automatisk om en kunde har lagt varer i handlekurven uten å fullføre kjøpet. Dette er en e-postflyt som genererer ganske mye inntekt. 

NB! Husk å velg Handlekurv som mal når du oppretter e-posten

Gratulerer med dagen
Denne e-posten sendes til kundene på datoen som er registrert som fødselsdato i ditt Mystore kontrollpanel. Det vanligste er å opprette en rabattkode til kunden som varer så-så lenge.
Nytt medlem kundeklubben
Dersom en kunde melder seg inn i kundeklubben kan det automatisk sendes en e-post til kunden som f.eks inneholder en rabattkode og medlemsfordeler.

 

Maler på personaliserte e-postflyter

Under menypunktet Personalisering finner du flere maler som kan brukes til å sende ut personaliserte e-poster.
NB! Husk å opprett e-postene før du setter opp flyten.

 

Hvordan sette opp ulike flyter

Under viser vi noen eksempler på flyter som kan brukes til å sende ut e-poster til kunder. De to som gir mest verdi er forlatt handlekurv og rabattkode til kunder som melder seg på nyhetsbrev.

Forlatt handlekurv

Ved å sende e-post til kunder som har lagt produkter i handlekurven kan enkelt øke konverteringsraten til din butikk. I e-posten velger du selv om du tilbyr rabatt eller kun en påminnelse om handlekurven.

Les mer om glemt handlekurv

Kunde meldt på nyhetsbrev via popup

Når en kunde har meldt seg på nyhetsbrev via en popup er det ofte fordi man har tilbydd en rabattkode ved påmelding. Denne rabattkoden anbefaler vi å sende på e-post, da man sikrer seg at kunden faktisk legger igjen sin ekte e-postadresse.

Send bursdagshilsen

Det å sende en bursdagshilsen er en flott måte å få en god relasjon til kundene dine. Følg stegene under for å opprette en flyt som sender e-post på kundens bursdag.

Opprett e-posten som sendes

For at det blir enklere å opprette flyten anbefaler vi å opprette e-posten som sendes først. 

Dette gjør du i menyen Flyt > E-post > Oversikt. Under generelle e-poster finner du en mal for bursdagshilsen. Denne kan du bruke som inspirasjon, og om du ønsker å tilby en rabattkode er widgeten for dette allerede lagt inn.

Lær hvordan du oppretter rabattkode

Opprett flyt som sender e-posten

Når e-posten er opprettet kan du sette opp flyten som skal sende den på kundens bursdag.

Under Flyt > Oversikt kan du under personalisering legge til en flyt for bursdag. Velg denne flyten og legg til e-posten du opprettet i forrige steg.