Personaliserte e-poster er e-poster som er spisset mer mot brukerne som besøker nettbutikken. Dette kan være e-post som sendes ved bursdag, glemte handlekurver, nytt medlem av kundeklubben mm.
Hva er en personalisert e-postflyt?
Personaliserte e-poster er en flott måte å kommunisere med kundene som har gitt samtykke. Husk å la denne innstillingen være deaktivert på disse flytene, siden e-postene regnes som markedsføring.
Eksempler på personaliserte e-poster
Til å begynne med kan vi anbefale å sette opp følgende e-poster som skal kombineres med flyt.
Glemt handlekurv NB! Husk å velg Handlekurv som mal når du oppretter e-posten |
Gratulerer med dagen Denne e-posten sendes til kundene på datoen som er registrert som fødselsdato i ditt Mystore kontrollpanel. Det vanligste er å opprette en rabattkode til kunden som varer så-så lenge. |
Nytt medlem kundeklubben Dersom en kunde melder seg inn i kundeklubben kan det automatisk sendes en e-post til kunden som f.eks inneholder en rabattkode og medlemsfordeler. |
Maler på personaliserte e-postflyter
Under menypunktet Personalisering finner du flere maler som kan brukes til å sende ut personaliserte e-poster.
NB! Husk å opprett e-postene før du setter opp flyten.
Hvordan sette opp ulike flyter
Under viser vi noen eksempler på flyter som kan brukes til å sende ut e-poster til kunder. De to som gir mest verdi er forlatt handlekurv og rabattkode til kunder som melder seg på nyhetsbrev.
Forlatt handlekurv
Ved å sende e-post til kunder som har lagt produkter i handlekurven kan enkelt øke konverteringsraten til din butikk. I e-posten velger du selv om du tilbyr rabatt eller kun en påminnelse om handlekurven.
Kunde meldt på nyhetsbrev via popup
Når en kunde har meldt seg på nyhetsbrev via en popup er det ofte fordi man har tilbydd en rabattkode ved påmelding. Denne rabattkoden anbefaler vi å sende på e-post, da man sikrer seg at kunden faktisk legger igjen sin ekte e-postadresse.