Klarna abonnement

Ønsker du at kundene dine skal ha muligheten til å få tilsendt varer automatisk med jevne mellomrom? Med Klarna abonnement kan får kundene dine valgt hvor ofte de ønsker å få produktene dine.

Hva gjør appen?

  • Tillater salg av gjentagende ordrer til dine kunder. 
  • Lar deg definere hvor ofte en ordre skal gjentas.
  • Mulighet for å bestemme hvilke produkter som skal være tilgjengelig for abonnement. 
  • Bestemme om produktene skal følge gjeldende pris (flytende endring) eller fast pris basert på den første ordren. 
  • Egen fast fraktpris på abonnementsordrer. 
  • Oppretter ordre automatisk for enkel ordrebehandling. 
  • Mulighet å gi rabatt på første ordre
  • Mulighet for rabatt på påfølgende ordrer
  • Innbetaling fra sluttkunder utbetales automatisk til dere fra Klarna etter at ordren er sendt. 

Hvordan ser dette ut på produktsiden?

Inne på produktene får kundene valg om å bestille med eller uten abonnementsordning. 

Hvordan ser det ut i handlekurven og Klarna Checkout?


I handlekurven kan kunden enkelt endre hvilket intervall de ønsker.

I Klarna Checkout vil det være tydlig for kunden at de gjennomfører kjøpet med abonnement. 

Hvordan administreres dette i kontrollpanelet?

Når appen installeres i din nettbutikk så legger vi inn intervallene du ønsker å ha som standard

og tilpasser oppsettet slik at det fungerer sammen med ditt oppsett.

Normalt sett så justerer vi:

  • Fraktpris for abonnemet
  • Intervaller som skal vises i butikken.
  • Flytende eller fast produktpris
  • Abonnement på alle eller utvalgte produkter

 

Sette abonnement på utvalgte produkter

For å aktivere abonnement på et produkt går du inn på fanen "tags".

Legg til taggen "abb", du vil da måtte skrive inn verdi. Her skriver du bare tallet 1. 

 

Rabatt på abonnement

for og legge inn rabatt på produktee så velger du tagen

“abb_rabatt_prosent” eller “abb_rabatt_forste_prosent” og legger inn hvor mange % rabatt i feltet,

For og legge in 20% rabatt så skriver du 20 i feltet

 

Ordrebehandling

Ordrene kommer inn som normalt i ordrebehandlingen din, men er markert som abonnementsordre. 

I menyen, under ordrer/kunder har du en egen side for gjentakende ordre. Her får du en oversikt over nåværende og tidligere abonnementer. Her kan du se når sist ordre ble sendt og når neste ordre automatisk opprettes. Du kan og avslutte abonnementene her.

 

Hva skjer dersom klarna ikke godkjenner ordren

Om en betaling ikke går gjennom får den status Avbrutt Vi vil forsøke å belaste ordren neste dag i intill 3 dager. Om det ikke går så droppes dette forsøket og neste forsøk vil være vent neste utsendingsintervall


Løsningen forutsetter godkjennelse av Klarna og at du har Klarna Checkout v3.

For å sjekke om din avtale støtter abonnement, kan du ta kontakt med Klarna på salg@klarna.no og oppgi din Merchant ID som du finner under Konfigurasjon > Generelt > Klarna i mystore kontrollpanel.

Dere kan bestille denne integrasjonen fra vår appside