Med Kundelojalitetsprogram kan du tilby kundene dine bonuspoeng når de handler. Oppsparte bonuspoeng kan når som helst veksles inn i en rabattkode.
Kundene kan veksle inn sine bonuspoeng for en rabattkode når de selv ønsker, og bruke denne rabattkoden på en ordre. Vekslingen gjøres via Min konto i butikken.
Før du begynner å bruke kundelojalitetsprogrammet må du konfigurere bonuspoengene og verdien av disse via Konfigurasjon > Generelt > Bonuspoeng
- Hvor mange bonuspoeng per krone?
F.eks: 100 poeng per 1000 kroner (1 poeng per 10 kroner) - Hvor mange kroner rabatt skal hvert bonuspoeng gi?
F.eks: 50 kroner rabatt per 100 bonuspoeng, 100 kroner rabatt per 100 poeng, e.l - Skal det være en grense for minste antall bonuspoeng som kan veksles inn i en rabattkode?
F.eks: En rabattkode kan ikke opprettes før kunden har samlet 500 bonuspoeng
Betalingsmetoder
Når appen installeres setter vi det opp slik at alle betalingsmetoder kan gi poeng. Dersom du har en betalingsmetode som ikke skal gi poeng, så kan du går til Konfigurasjon > Generelt > Bonuspoeng og fjerne denne fra "godkjente betalingsmetoder"
Dersom du legger inn en ny betalingsmetode i butikken, så må denne også legges inn i bonuspoeng.
Eksempel hvis du har Klarna Checkout, Vipps, og tilbyr gavekort:
- Betal med vipps ID: vipps
- Klarna Checkout V3 ID: KlarnaCheckoutV3
- Betaling med gavekort ID: giftcard
Produsenter
Det er mulig å ekskludere spesifikke produsenter (merker) fra bonuspoeng, slik at produkter fra disse produsentene ikke gir bonuspoeng ved kjøp.
For og sette dette opp, så må du ta kontakt med kundeservice.
Hvordan veksle inn poeng
Kundene kan ta i bruk sine bonuspoeng ved å logge inn på Min konto i nettbutikken. Inne på Min konto er det opplyst hvor mange poeng kunden har, hva disse poengene tilsvarer i kroner og en link for å veksle disse poengene inn i rabattkode.
Koden vil da bli synlig for kunden samtidig som den legger seg inn i handlekurven slik at den er klar til neste handlerunde.
Hvor mange bonuspoeng har kunden?
Kunden kan til enhver tid logge inn i nettbutikken og gå til Min konto for å se hvor mange poeng som er opptjent og hvor mange kroner poengene er verdt.
Administrator i nettbutikken kan via kundekortet se hvor mye bonuspoeng som er tilknyttet kunden ved å søke opp kunden i kunderegisteret.
Administrator kan også se bonuspoeng-historikk på kunden, altså hvilke ordrer kunden har fått bonuspoeng fra, samt kundens bruk av bonuspoeng.