Oppgradering til Klarna v3

Her finner du informasjon og veiledning for å fullføre oppgraderingen til Klarna Checkout v3. Oppgraderingen starter i din Klarnaportal før du fullfører prosessen i Mystore.

Hva må jeg gjøre i Klarna?

Hva må jeg gjøre i Mystore?

Hvordan genererer jeg nye credentials/nøkler?

Jeg finner ikke min credentials i Klarnaportalen

Informasjon om reservasjonstid med Klarna v3

Dersom du ikke har Klarna Checkout i din butikk, så kan du lese mer og bestille her.

Logg inn i klarnaportalen din

For å oppgradere til Klarna v3 må du først gjennomføre en oppgradering i Klarnaportalen din (Klarna Online). Her vil du finne informasjon/guide for å oppgradere Klarna Checkout.

 

Dine nye "Credentials" for Klarna V3 får du i veiviseren i Klarna Portal, enten ved å laste ned nøklene eller kopiere dem og lagre dem. Disse vil du trenge for å oppgradere til Klarna V3.

 

Hva må jeg gjøre i Mystore?

Steg 1:

For å starte oppgraderingen av Klarna Checkout i Mystore, legge inn 
/kontrollpanel/klarnav3.php etter ditt butikknavn i nettleseren og trykk enter.
Eksempel: www.butikknavn.no/kontrollpanel/klarnav3.php

 

Steg 2:

Legg inn dine nye credentials (brukernavn og passord).

 

Steg 3:

Sjekk at oppgraderingen er velykket. Gå til nettbutikken og ta et produkt til handlekurven. Hvis du ikke får noen feilmeldinger er alt ok. Hvis du skulle få en feilmelding kan du i kontrollpanelet gå til Apps og AI > Innstillinger > Klarna Checkout v3 [innstillinger] > Brukerdetaljer og midlertidig skru av v3. Her kan du også sjekke dine credentials og eventuelt legge inn nye hvis du har lagt inn feil. 

 


Behov for nye nøkler?

For å generere nye Credentials kan du følge stegene under i din Klarnaportal.

Steg 1

Trykk på Innstillinger 

Steg 2

Trykk på Innstillinger > Klarna API-legitimasjon > + Generer ny Klarna API-legitimasjon

Steg 3

Trykk på Opprett legitimasjon

Steg 4

Last ned eller lagre Brukernavn og Passord. Disse brukes for å koble nettbutikken mot Klarna.

 

Hvis du får utfordringer med å oppgradere til Klarna V3, kan du ta kontakt med Klarna Butikksupport ved å sende en e-post til merchant@klarna.no.

 

Hvor finner jeg mine credentials?

Bruk denne linken for å gå direkte til Klarnas hjelpeartikler angående credentials:

https://eu.portal.klarna.com/?help-page=topic:api-credentials 

Reservasjonstid på ordrer betalt med Klarna V3

Det er svært viktig å lese informasjonen under angående reservasjonstiden på ordrer betalt med Klarna V3. Hvor lang tid man har på å behandle en ordre varierer på kundens betalingsmetode.

Reservasjonstid: Faktura

Ordrer betalt med faktura  har en standard reservasjonstid på 28 dager. Det er mulig å forlenge reservasjonstiden direkte i Klarna Online. Hvis man er avhengig av lengre reservasjonstid kan man be Klarna øke standard reservasjonstid ved å sende en epost til merchant@klarna.no og oppgi deres Klarna ID. Denne finner dere i deres Mystore kontrollpanel ved å velge, "Apps > Innstillinger > Klarna Checkout V3 > Brukerdetaljer". 

Reservasjonstid: Kort 

Ordrer betalt med kortbetaling har en standard reservasjonstid på 28 dager. Det er ikke mulig å forlenge reservasjonstiden på kortbetalinger og det er svært viktig at ordren fullføres før det har gått 28 dager. 

Plukkliste

Klarna tilbyr ikke lengre plukkliste i Klarna V3. Hvis dere ønsker å benytte plukkliste i ordrebehandlingen kan dere sende en henvendelse til kundeservice@mystore.no så vil vi aktivere dette for dere uten noen kostnad.

Tripletex

NB. Hvis du har integrasjon mot Tripletex må du huske å koble Klarna V3 mot riktig konto i integrasjonen, gjøres via Apps og AI > Tripletex V2 > Innstillinger