Dersom du benytter deg av Tripletex sitt regnskapsystem eller vurderer å gjøre det, får du mulighet til å integrere systemet mot ditt kontrollpanel med denne appen.
Innhold
- Bestilling av Tripletex
- Oppsett i Tripletex
- Oppsett av betalingstyper og regnskapskontoer i Tripletex
- Globale MVA-innstillinger i Tripletex
- Unngå konflikt med kundenummer
- Unngå konflikt med fakturanummer - Oppsett i Mystore
- Hvordan installerer jeg Tripletex i mitt kontrollpanel?
- Hvordan behandler jeg ordrene mine etter at veilederen er fullført?
- Overføre ordrer som allerede er fullført eller forsøkt overført - Feilmeldinger ved overføring
Bestilling av Tripletex
Tripletex
- For å kunne ta i bruk appen i samsvar med Mystore så må du først opprette en konto hos Tripletex.
Du kan prøve tjenesten til Tripletex i 14 dager gratis.
Mystore
- Når avgjørelsen har falt på Tripletex og dere har en konto hos de, så kan dere bestille integrasjonen mot Mystore på vår app-store
Oppsett i Tripletex
Følgende del tar for seg hvordan betalingstyper, regnskapskontoer og globale MVA innstillinger skal settes opp i Tripletex for at integrasjonen med Mystore skal fungere.
Det er viktig at man gjør ferdig oppsettet i Tripletex før man begynner med installasjons veilederen i Mystore kontrollpanel.
Oppsett av betalingstyper og regnskapskontoer i Tripletex
I veilederen vil du få valget om å koble dine betalingsmetoder mot kontoer i Tripletex.
For at disse kontoene skal vises i veilederen må dette klargjøres i Tripletex.
- I ditt kontrollpanel hos Tripletex finner du oppsettet for betalingstyper og regnskapskontoer under Faktura > Innstillinger > Betalingstyper.
-
MERK: "Vis på ordre" må være avhuket på kontoene som skal benyttes mot Mystore. Integrasjonen mot Mystore vil ikke finne kontoene som ikke har dette valget huket av.
Globale mva-innstillinger i Tripletex
- Ikke registrert i Merverdiavgiftsregisteret
- Registrert i Merverdiavgiftsregisteret
Om dere allerede har registrert dere i Merverdiavgiftsregisteret så skal det settes opp slik:
Unngå konflikt med kundenummer
- Logg inn i Tripletex
- Gå til Kunde – Kundeinnstillinger
- Sett kundenummer til 100000
Unngå konflikt med fakturanummer
Vi anbefaler å la Tripletex bestemme fakturanummer ved overføring av ordre som faktura. Ta kontakt med kundeserivce hvis du er usikker på oppsettet deres.
Hvis dere lar Mystore bestemme fakturanummer ved overføring:
- Logg inn i Tripletex
- Gå til Regnskap – Regnskapsinnstillinger – Bilagstyper/nummerserier
- Sørg for at fakturaserien ikke kommer i konflikt med din fakturaserie i nettbutikken. Om du er usikker sett denne til f.eks 50000. Nummerserie generert i Mystore starter som standard på 6000
Oppsett i Mystore
Følgende del tar for seg installasjons veilederen i kontrollpanelet.
Før denne gjøres så bør Tripletex være satt opp i henhold til "Oppsett i Tripletex".
Hvordan installerer jeg Tripletex i mitt kontrollpanel?
- For å få installert Tripletex i ditt kontrollpanel så må dere bestille Tripletex fra vår app-store
- Når appen er bestilt mottar du en e-post som henviser deg til ditt kontrollpanel for å fullføre oppsettet. Følg veilederen under for hjelp til stegene i oppsettet.
Dette oppsettet bør gjennomføres i dialog med din regnskapsfører.
Mystore står ikke ansvarlig om noe er satt opp feil i veilederen og Mystore har ikke kundestøtte på dette oppsettet.
Hvordan behandler jeg ordrene mine etter at veilederen er fullført?
Når installasjonen er fullført, vil dere få muligheten til å overføre ordreinformasjon direkte via ordrebehandlingen. Dette gjøres ved å endre ordrestatus til det som er definert som en fullført ordre. Som standard er dette Sendt.

Som dere ser på bildet over kan man velge om en ordre skal overføres som ordre eller faktura. Forskjellen på disse to beskrives under.
- Faktura
Dette er den vanligste måten å overføre til Tripletex på hvis en ordre allerede er betalt, f.eks med Klarna eller Vipps. En ordre som overføres som faktura blir markert som fullført i Tripletex. - Ordre
Denne er vanlig å bruke hvis en ordre skal faktureres manuelt i Tripletex. Overføring som ordre kan f.eks brukes hvis dere selv fakturerer et firma via Tripletex.
Overføre ordrer som allerede er fullført eller forsøkt overført
- Endre ordrestatus på ordren til under behandling. Husk å ikke trykke på Oppdater ordre.
- Endre så til ordrestatusen som fullfører ordren, f.eks Sendt. Dialogboksen for å overføre ordren til Tripletex vil så dukke opp, og du kan nå overføre ordren til Tripletex på nytt.
NB! Fjern avhuking for "send e-post til kunde" og eventuelt andre valg (angrerettsskjema, Logistra) før oppdatering av ordre hvis dette allerede er sendt til kunde.
Feilmeldinger ved overføring
Gå til følgende hjelpeartikkel for å se forklaring på eventuelle feilmeldinger