Underkjente produkter grunnet manglende GTIN-nummer

Hvorfor er det viktig med GTIN-nummer og hvor skal du legge det inn?

Google krever at du må registrere et GTIN-nummer (Global Trade Item Number), så fremst det finnes, på produktene for å la deg bruke de i Google Shoppingkampanjer. Hvis produktet har en strekkode finner du nummeret vanligvis på emballasjen, eller så er det vedlagt på en liste som kommer med leveransen. Dersom du ikke finner det så anbefaler vi at du kontakter produsenten for mer informasjon. 

Fordelene du oppnår med å få produktene godkjente for visninger er at du får flere varer tilgjengelig til annonseringen og kan øke sannsynligheten for salg siden det gir Google flere muligheter å spille på.

Slik finner du listen over de underkjente produktene
1. Logg inn på Google Merchant Center
2. Trykk på Produkter
3. Velg Diagnostikk for å se oversikten på bildet under
4. Last ned listen over underkjente produkter med Ugyldig verdi [identifikator finnes]


Underkjente-produkter-merchant-center-2


Slik finner du ditt GTIN-nummer:
Her kan du lese mer om hvor du kan finne ditt GTIN-nummer, samt se eksempler på hvordan et slikt nummer kan se ut. 

Slik legger du til GTIN-nummer på produktene
Det er flere måter å legge inn kodene på produktene. Enten kan du gjøre det manuelt ved å legge de til i kontrollpanelet til Mystore med å redigere produktinformasjon og legge inn nummeret i feltet Strekkode (GTIN).

Hvis det er mange produkter du skal legge til info på kan du spare tid ved å bruke applikasjonen Import/Eksport hvor du kan massebehandle produktene. Eller så kan du bruke en scanner hvis du kombinerer våre tjenester Strekkoder og Mystore superscanner.