Automatisk utsendelse av faktura i Tripletex

Automatisk utsendelse av faktura gir en bedre og mer effektiv flyt når du behandler ordrer. 
Dette oppsettet gjør også at manuelle ordrer kan overføres til Tripletex som en faktura for så å bli sendt automatisk til kunden. 

Hvorfor?

  • Mer effektiv behandling av ordrer, spesielt manuelle ordrer.
  • Alle ordrer får fakturadato i det øyeblikket de overføres til Tripletex. Dette igjen gir bedre grunnlag for rapporter i Mystore.
  • Alle ordrer, selv manuelle, får fakturanummer i Mystore. 
  • Ingen behov for å behandle ordrer i Tripletex. 

Hvilke betalingsmetoder bør sende faktura?
Dette er opp til hver butikk men betalingsmodulene som mottar betaling og/eller sender faktura selv trenger ikke å sende ut faktura fra Tripletex.

Eksempelvis er det ikke nødvendig å sende faktura fra Tripletex om kunden har betalt med Klarna ettersom kunden får faktura direkte fra Klarna. 

Om din butikk selv skal sende ut faktura, f.eks til bedriftskunder, vil det være hensiktsmessig å velge at den betalingsmåte for faktura skal ha automatisk utsendelse. 

En tommelfingerregel er at kunder kun skal motta én faktura.

Slik setter du opp betalingsmoduler: 

Logg inn i kontrollpanelet og gå til Apps > Innstillinger > Tripletex v2 - Støtte for automatisk regnskapsføring.

Trykk på knappen “INNSTALLASJONSVEILEDER” for å starte oppsettet.

 

Klikk deg videre til steg 4 av innstallasjonsveilederen og velg om betalingsmetoden skal sende faktura fra Tripletex:

PS! Du trenger ikke å gjennomføre de neste stegene i innstallasjonsveilederen for at endringen skal lagres.