Datakasse appen

Innhold i denne artikkelen:

  • Hvordan oppdaterer jeg appen
  • Appen Datakasse føles treg i bruk
  • Varsel om at nettverk mangler
  • Datakassen fungerer bare av og til

Hvordan oppdaterer jeg appen

Det er viktig at din iPad kjører på de siste versjonene av iOS og Mystore Datakasse. Softwareoppdateringene løser i mange tilfeller brukeropplevelsene og hjelper til med å unngå problemer relatert til utdatert software.

For å sjekke om det er noen tilgjengelige softwareoppdateringer:

  1. Trykk på App Store ikonet på iPaden din.
  2. Trykk på Oppdateringer.
  3. Om det trengs en iOS eller Mystore Datakasse oppdatering; trykk på Oppdater ved siden av ikonet eller klikk på Oppdater Alle for å oppdatere alle tilgjengelige oppdateringer samtidig.

Skru på automatiske oppdateringer:

For å gjøre det enklere å holde softewaren oppdatert, så bør du sjekke at automatiske oppdateringer er slått på i din iPads hovedinnstillinger. Om dette valget er slått på, så vil alle softewareoppdateringer gjøres i bakgrunnen uten at du trenger å gjøre noe som helst. 

Slik skrur du på automatiske oppdateringer på din iPad:

  1. Trykk på Systemvalg ikonet på din iPad (Settings).
  2. Trykk på iTunes & App Store.
  3. Under Automatiske Nedlastninger, sørg for at oppdaterings-ikonet er slått på.

Appen Datakasse føles treg i bruk

Om du opplever at Mystore Datakasse appen jobber sakte eller låser seg, kan du prøve følgende:

Tables can't be imported directly. Please insert an image of your table which can be found here.

Selve appen er treg.

  1. Trykk på din iPads Hjem-knapp to ganger for å vise alle appene som kjører.
  2. Swipe til venstre eller høyre for å finne Mystore Datakasse appen.
  3. Når du har funnet Mystore Datakasse appen, swipe den oppover for å fjerne den fra listen og tvinge den til å avsluttes.
  4. Trykk på Hjem-knappen igjen på iPaden din.
  5. Åpne Mystore Datakasse appen igjen.

Dårlig internettforbindelse

Prøv en annen internet forbindelse (for eksempel mobiltelefon).


Varsel om at nettverk mangler

Feil:

 

Løsning:

  • Sjekk at du har internett. Åpne safari og skriv eksempelvis vg.no for å se om du har nettilgang. Hvis JA, følg oppskrift under.
  • Gå inn på innstillinger på iPad.
  • Scroll ned til Datakasse.
  • Trykk “reset butikk”.
  • Dobbelklikk på hjemknappen og lukk appen datakasse helt (sweip appen opp).
  • Åpne appen og skriv inn url til butikken.

Datakassen fungerer bare av og til

Mystore Datakasse er avhengig av at du er tilkoblet internett for at den skal fungere. Dersom du opplever at Mystore Datakasse låser seg eller er treg, så er det viktig at du sjekker at din internettlinje fungerer som den skal.

Vi anbefaler at du tester din internettlinje via tjenesten Speedtest.net:

  1. Åpne browseren på din iPad og skriv inn speedtest.net i adressefeltet.
  2. Klikk på Last Ned fra App Store.
  3. Åpne Speedtest.net appen og trykk Begin Testing.
  4. Husk å noter ned resultatet du får på Download, Upload og Ping.

Hastighetene:

Du skal oppnå den samme hastigheten her som på internettlinjen som du har, normalt avvik er 30 %.

Ping:

Normal ping bør ligge under 120 ms.

Dersom hastigheten eller ping avviker, så bør dere prøve å flytte dere nærmere trådløspunktet.