Før du setter butikken online er det en del ting du bør ha på plass. Her har vi samlet noen punkter som du kan bruke som sjekkliste:
- Produktene er på plass og er lagt inn pris, produktbilder og tilknyttet riktig MVA klasse:
Se artikkel om artikkelnummer i vårt hjelpesenter - Bilder og beskrivelser er gode. Se vår artikkel angående gode produktbilder
- Sørg for å ha synlige salgsbetingelser på forsiden av butikken.
- Siden «Om oss» er godt skrevet, her kommer det godt frem hvem som driver nettbutikken. Få også med organisasjonsnummer og firma.
- Firmainformasjon er synlig under «Kontakt oss».
- Fraktberegning er på plass (test ved å legge inn en ordre).
- Betalingsmoduler er på plass (test ved å legge inn en ordre).
- Mva-beregning er korrekt (test ved å legge inn en ordre).
- Kunden får ordrebekreftelse, og den ser grei ut.
- Logo er lastet opp under Design > Last opp logo/Banner
- Bannerbilder er på plass, som kan lastes inn under Design > Ditt Design > "Designinnstillinger" og
"Bannerbilder"
Kort oppsummert er det viktigste at du selv går inn på butikken din i rollen som kunde, ser på produktene, oppsettet i nettbutikken og gjennomfører en testordre, som du etterpå kansellerer.
Du finner mer informasjon om hvordan du behandler ordrer i denne artikkelen