Facebook: Pixel

Om Pixelen
Opprette Pixel
Finne Pixel

Om Facebook Pixel 
Facebook-pikselen er et analyseverktøy som lar deg måle effektiviteten av annonseringen din ved å forstå handlingene folk utfører på nettstedet ditt.
Når du har konfigurert Facebook-pikselen, utløses pikselen når noen utfører en handling på nettstedet ditt. Eksempler på handlinger inkluderer å se på et produkt, legge et produkt i handlekurven eller gjennomføre et kjøp. Pikselen mottar disse handlingene, eller hendelsene, som du kan se på Facebook-pikselsiden i Hendelsesadministrasjon.
Du får også muligheten til å nå disse kundene igjen gjennom fremtidige Facebook-annonser.

Mystore har en Facebook Pixel app som sporer de viktigste hendelsene relatert til netthandel, sett på produkt, lagt i handlekurv, gå til kassen og kjøpt med verdien på kjøpet.
Appen finner du på vår appside


Opprette Facebook Pixel 
Hvis du ikke har opprettet en Facebook-pixel, kan du gjøre det på følgende måte:
- Logg inn på din Business Manager-konto.
Om du ikke har en BM-konto, kan du lage en konto på business.facebook.com/overview
- Gå til menypunktet oppe til venstre, og velger "Hendelsesadministrasjon"
- Trykk "+Tilknytt datakilder" og velg "Internett" og "Kom i gang".
- Velg så "Facebook-piksel" og "Tilknytt"
- Gi pikselen ett navn. Det finnes bare en piksel per annonsekonto, så velg ett navn som representerer din bedrift.
- Trykk "Fortsett"
- Trykk bort neste vindu ved å trykke på "x" oppe i høyre hjørnet.
Du har nå opprettet en Facebook Pixel.


Hvor finner jeg min Facebook pixel? 
Logg deg inn på din Facebook Business Manager.
Hvis du har opprettet en Facebook-pixel, finner du den i menyen til venstre under "Bedriftsinnstillinger" > "Datakilder" > "Piksler".