Kundelojalitetsprogram

Kundelojalitetsprogram er en bonusordning som kan installeres i butikken din slik at kunder som handler opparbeider seg bonuspoenger som kan veksles inn for en rabattkode. Kundene kan da veksle inn sine bonuspoeng for en rabattkode når de selv ønsker, og bruke denne rabattkoden på en handel. Dette gjør de igjennom sin konto-side i butikken.

Ved oppsett av kundelojalitetsprogrammet må det spesifiseres noen få innstillinger som settes inn av Mystore:

  • Hvor mye bonuspoeng per krone?
    • F.eks: 100 poeng per 1000 kroner (1 poeng per 10 kroner)
  • Hvor mye kroner rabatt skal hvert bonuspoeng gi?
    • F.eks: 50 kroner rabatt per 100 bonuspoeng, 100 kroner rabatt per 100 poeng, e.l
  • Skal det være en grense for minste antall bonuspoeng som kan veksles inn i en rabattkode?
  • Skal bonuspoeng regnes ut fra total eller subtotal på ordren?

Eksempel:
En butikk har kundelojalitetsprogrammet satt opp og gir 1 bonuspoeng per 10 krone brukt, og gir 0.5 kroner rabatt per 1 bonuspoeng. Kunden Ola Nordmann har over tid plassert 5 ordrer i butikken på 150 NOK, 2350 NOK, 1325 NOK, 5610 NOK og 250 NOK. Dette har da gitt Ola henholdsvis 15, 235, 132.5, 561 og 25 bonuspoeng fra ordrene, totalt 968.5 bonuspoeng. Med 0.5 kroner rabatt per 1 bonuspoeng får Ola en rabattkode på 484.25 kroner om han veksler inn bonuspoengene sine.

Begrense hvilken betalingsmetoder som kan samle poeng

Du må aktivt legge til hvilken betalingsmetoder som skal kunne gi poeng, når vi setter dette opp for første gang i din butikk, så setter vi det opp slik at alle betalingsmetoder kan tjene poeng, dersom du har en betalingsmetode som ikke skal tjene poeng, så kan du går til konfigurasjon -> innstillinger -> bonuspoeng-> og fjerne denne fra "godkjente betalingsmetoder"

Dersom du legger inn en ny betalingsmetode i butikken, så må denne også legges inn i bonuspoeng

Begrense hvilken produsenter som ikke kan samle poeng

Det er mulig sette det opp slik at produkter fra utvalgte produsendeter ikke kan tjene opp bonuspoeng,
For og sette dette opp, så må du ta kontakt med kundeservice.

Hvordan veksle inn poeng

Kundene kan ta i bruk sine bonuspoeng ved å logge inn på sin side i nettbutikken og gå til "Min konto". Inne på "Min konto" er det opplyst hvor mange poeng kunden har, hva disse poengene tilsvarer i kroner og en link for å veksle disse poengene inn i rabattkode.

Koden vil da bli synlig for kunden samtidig som den legger seg inn i handlekurven slik at den er klar til neste handlerunde.

Hvor mye bonuspoeng har kunden?
Kunden kan til enhver tid logge inn i nettbutikken og gå til "Min konto" for å se hvor mange poeng som er opptjent og hvor mange kroner poengene er verdt.

Administrator i nettbutikken kan via kundekortet se hvor mye bonuspoeng som er tilknyttet kunden ved å søke opp kunden i kunderegisteret.
Administrator kan også se bonuspoeng-historikk på kunden, altså hvilke ordrer kunden har fått bonuspoeng fra, samt kundens bruk av bonuspoeng.