Oppgradering til Klarna V3

For å oppgradere til Klarna V3, må du ha gjennomført en oppgradering i Klarna Portal.
Når du har oppgradert i Klarna Portal, vil du motta nye Credentials, altså "Brukernavn" og "Passord".

Dine nye "Credentials" for Klarna V3 får du i veiviseren i Klarna Portal, enten ved å laste ned nøklene eller kopiere dem og lagre dem. Disse vil du trenge for å oppgradere til Klarna V3.

Når du har oppgradert til Klarna V3 i Klarna Portal, kan du så gå via denne siden for å hvordan du får lagt inn dine nye "Credentials" 

 

For å generere nye "Credentials" kan du følge stegene fra Klarna under:

Step 1

Click on the ‘Settings’ app in Merchant Portal

Step 2

Click on ‘Credentials’ on the left side menu. Then click on ‘Generate new API credentials’


Step 3

Click on ‘Create credentials’

Step 4

Download or copy the displayed credentials. Configure them where required.

Hvis du får utfordringer med å oppgradere til Klarna V3, kan du ta kontakt med Klarna Butikksupport 
ved å sende en e-post til merchant@klarna.no så vil de hjelpe deg med dette.


Hvis du ikke finner dine nye "Credentials" fra Klarna, har Klarna laget en bruksanvisning for dette:

"To generate new credentials from Merchant Portal

In case you have lost your API credentials, or you think the current credentials are compromised, you can easily generate new ones from Merchant Portal. In case you need help, you can use the Help Tool in Merchant Portal and search for topics - for example, in this case you can search for “credentials”, and it will give you a list of topics that will be of support. Alternatively, you can use the link: https://eu.portal.klarna.com/?help-page=topic:api-credentials 
This will give you a list of topics (image below) in the Help Tool.

Reservasjonstid på ordrer betalt med Klarna V3
Det er svært viktig å lese informasjonen under angående reservasjonstiden på ordrer betalt med Klarna V3. Hvor lang tid man har på å behandle en ordre varierer på kundens betalingsmetode.

Faktura

Ordrer betalt med faktura  har en standard reservasjonstid på 28 dager. Det er mulig å forlenge reservasjonstiden direkte i Klarna Online. Hvis man er avhengig av lengre reservasjonstid kan man be Klarna øke standard reservasjonstid ved å sende en epost til merchant@klarna.no og oppgi deres Klarna ID. Denne finner dere i deres Mystore kontrollpanel ved å velge, "Apps > Innstillinger > Klarna Checkout V3 > Brukerdetaljer". 

Kort 

Ordrer betalt med kortbetaling har en standard reservasjonstid på 28 dager. Det er ikke mulig å forlenge reservasjonstiden på kortbetalinger og det er svært viktig at ordren fullføres før det har gått 28 dager. 

 

Plukkliste

Klarna tilbyr ikke lengre plukkliste i Klarna V3. Hvis dere ønsker å benytte plukkliste i ordrebehandlingen kan dere sende en henvendelse til kundeservice@mystore.no så vil vi aktivere dette for dere uten noen kostnad.