Tripletex

Dersom du benytter deg av Tripletex sitt regnskapsystem eller vurderer å gjøre det, får du mulighet til å integrere systemet mot ditt kontrollpanel med denne appen.

Hvordan installerer jeg Tripletex?

Oppsett av betalingstyper og regnskapskontoer

Unngå konflikt med kunde og fakturanummer

Hvordan behandler jeg ordrene mine etter at veilederen er fullført?

Overføre ordrer som allerede er fullført eller forsøkt overført

Hvordan installerer jeg Tripletex i mitt kontrollpanel?

For å få installert Tripletex i ditt kontrollpanel kan du gå til apps.mystore.no for så å søke opp Tripletex. Du kan også åpne appstore i ditt kontrollpanel ved å gå til Apps og AI > Gå til Mystore Apps.

Når appen er bestilt sendes du til ditt kontrollpanel for å fullføre oppsettet. Følg veilederen under for hjelp til stegene i oppsettet.

Oppsett av betalingstyper og regnskapskontoer

I veilederen vil du få valget om å koble dine betalingsmetoder mot kontoer i Tripletex. For at disse kontoene skal vises i veilederen må dette klargjøres i Tripletex. I ditt kontrollpanel hos Tripletex finner du oppsettet for betalingstyper og regnskapskontoer under
Faktura > Innstillinger > Betalingstyper. 

Obs.

Vis på ordre må være avhuket på ordrene som skal benyttes mot Mystore. Integrasjonen mot Mystore vil ikke finne kontoene som ikke har dette valget huket av. 

Unngå konflikt med kundenummer

  1. Logg inn i Tripletex
  2. Gå til Kunde – Kundeinnstillinger
  3. Sett kundenummer til 100000 

Unngå konflikt med fakturanummer

Vi anbefaler å la Tripletex bestemme fakturanummer ved overføring av ordre som faktura. Ta kontakt med kundeserivce hvis du er usikker på oppsettet deres. 

Hvis dere lar Mystore bestemme fakturanummer ved overføring:

  1. Logg inn i Tripletex
  2. Gå til Regnskap – Regnskapsinnstillinger – Bilagstyper/nummerserier
  3. Sørg for at fakturaserien ikke kommer i konflikt med din fakturaserie i nettbutikken. Om du er usikker sett denne til f.eks 50000. Nummerserie generert i Mystore starter som standard på 6000

Hvordan behandler jeg ordrene mine etter at veilederen er fullført?

Når installasjonen er fullført, vil dere få muligheten til å overføre ordreinformasjon direkte via ordrebehandlingen. Dette gjøres ved å endre ordrestatus til det som er definert som en fullført ordre. Som standard er dette Sendt.

 

Som dere ser på bildet over kan man velge om en ordre skal overføres som ordre eller faktura. Forskjellen på disse to beskrives under.

  • Faktura
    Dette er den vanligste måten å overføre til Tripletex på hvis en ordre allerede er betalt, f.eks med Klarna eller Vipps. En ordre som overføres som faktura blir markert som fullført i Tripletex. 
  • Ordre
    Denne er vanlig å bruke hvis en ordre skal faktureres manuelt i Tripletex. Overføring som ordre kan f.eks brukes hvis dere selv fakturerer et firma via Tripletex.

Overføre ordrer som allerede er fullført eller forsøkt overført

  1. Endre ordrestatus på ordren til under behandling. Husk å ikke trykke på Oppdater ordre.
  2. Endre så til ordrestatusen som fullfører ordren, f.eks Sendt. Dialogboksen for å overføre ordren til Tripletex vil så dukke opp, og du kan nå overføre ordren til Tripletex på nytt. 

NB! Fjern avhuking for "send e-post til kunde" og eventuelt andre valg (angrerettsskjema, Logistra) før oppdatering av ordre hvis dette allerede er sendt til kunde.

tripletex