- Hjelpesenter
- Kom i gang
- Ordrer/Kunder
- Produkthåndtering
- Nettbutikk
- Datakasse
- Installasjon og oppsett
- Bruk av datakasse
- Mystore Datakasse versjon 4.0
- Generell informasjon om datakasse
- Kassapunkter
- Vekselkasse
- Start og stopp kassasalg
- Selge varer
- Betalingsmetoder
- Retur, bytte og reklamasjon
- Gavekort og tilgodelapp
- Hvordan legge til / velge kunde
- Strekkoder for datakasse
- Produkt- og lageradministrasjon
- Varegrupper i datakasse
- Tilbakestille Mystore Datakasse
- Feilsøking av datakasse
- Hardware til datakasse
- Rapporter for datakasse
- FAQ - Datakasse
- Betalingsløsninger
- Frakt
- Innstillinger på fraktalternativer
- Fraktalternativer
- Fast frakt
- Filtrering på fraktmetoder i ordrelisten
- PostNord Hjemlevering
- Fri frakt fra utvalgte kategorier
- Varebrev Mystore Home Small
- Tips til oppsett av fraktmetoder
- Bring Pose på Døren
- MyPack Home Small - Pose på Døren
- Hentes i butikk / Hent på lager
- Porterbuddy
- Fraktpris basert på postnummer og vekt
- Profrakt
- Mystore Frakt
- EDI-leverandører
- Utvidelser for frakt
- Ofte stilte spørsmål - Frakt
- Rapporter
- Personalisert Shopping
- Kom i gang
- Dashboard
- Prisplan (Start)
- Prisplan (Smart)
- Prisplan (Pluss)
- Søk, anbefalinger og AI
- Popup
- E-postflyt
- Hva er en e-postflyt?
- Hva er forlatt handlekurv og hvordan settes det opp?
- E-postmaler og dynamisk innhold
- Hvordan sette opp flyt for å sende e-post i ordrehåndteringen
- Hvordan sende ut personalisert e-post
- Send e-post til kunder som melder seg på nyhetsbrev
- Verifisering av domene for utsending av e-post
- Rabattkode
- Hvilke tjenester kan Personalisert Shopping integreres mot?
- Markedsføring
- Google
- Teknisk oppsett
- Google Ads - Optimaliserte konverteringer: Enkelt med Mystore
- Google Shopping: Slik legger du til forhåndsbestilling
- Google Analytics 4: Oppsett via kontrollpanelet
- Google Analytics 4 - Oppsett via Google Tag Manager (avansert)
- Hvordan sette opp Google Search Console
- Hvordan sette opp Google Merchant Center Next
- Hvordan sette opp Google Tag Manager
- Hvordan sette opp konverteringssporing i Google Ads
- Identitetsbekreftelse - Google Ads
- Google Shopping: Legg til frakt (Shipping) i din Shopping-feed
- Tips og triks
- FAQ
- Teknisk oppsett
- Facebook & Instagram
- Snapchat
- Tips fra markedsføringsavdelingen
- Utvidelser for markedsføring
- Google
- Logistikk
- Innkjøp & mottak
- Basis
- Pro
- Landingsside og oversikt
- Opprette ny innkjøpsordre
- Automatisk innkjøpsordre (oversalg og resthåndtering)
- Slik sender du en innkjøpsordre
- Reservasjoner og allokeringer
- Varemottak - slik gjør du
- Valg ved varemottak
- Handlinger på innkjøpsordre
- Innstillinger i innkjøpsmodulen
- Verktøy og funksjoner
- Ordrehåndtering med innkjøpsmodul
- Pro +
- Varetelling
- Rapport
- Leverandøroppsett
- Innkjøp & mottak
- Apps og utvidelser
- Kontrollpanel
- Kontrollpanelets forside
- Søk i kontrollpanelet
- Språk i kontrollpanelet
- Konfigurasjon
- Generelt
- Videresending
- Betalingsmoduler
- Bring
- Brukere, administratorer og grupper
- Sosiale medier
- Ordre total
- Innstillinger
- Tekst på sider
- Lagerstatus og lagerregler
- Deaktivere betalingsmetoder i hurtigkassen
- Roller i Mystore
- Hvordan aktivere totrinnsbekreftelse
- Hvordan nullstille passord
- Legge inn flere valuta
- Verktøy
- Design
- Demobutikk
- Integrasjoner
Kom i gang med annonsering på Google Ads
Google er verdens største salgskanal, og majoriteten av kjøp starter med et Google-søk. Ved å annonsere på Google får du muligheten til å være synlig øverst i søkeresultatet hos Google, i tillegg til bildeannonsering (Display) på over en million nettsteder.
Eksempel på tekstannonse i Googles søkeresultat
For å annonsere på Google trenger du:
- Å opprette og sammenkoble nødvendige Google-kontoer
- Konverteringssporing
- Produktkatalog ved bruk av Google Shopping
Nødvendige Google-kontoer
Ved annonsering på Google Ads er det fire ulike Google-kontoer vi anbefaler deg å få på plass.
Google Ads
Google Ads er annonseplattformen til Google hvor du oppretter og optimaliserer Google-annonsene dine. Her kan du sette opp kampanjer som gjør annonsene dine synlige på Google Søk, Google Shopping, samt Display-nettverket til Google som inkluderer mer enn en million ulike nettsteder.
- Opprett Google Ads her.
Google Analytics
Google Analytics bruker du for å få innsikt i trafikken inn til nettbutikken, og hvordan kundene bruker nettbutikken. Her får du oversikt over hvilke kanaler som driver trafikk og salg til nettbutikken din. Verktøyet anbefales også for å analysere Google-annonsene.
- Husk å koble sammen Google Ads og Google Analytics
- Husk å slå på sporing av netthandel. Fremgangsmåte for dette finner du her.
- Les mer om hvordan du kobler Analytics opp mot din nettbutikk.
Google Search Console
Google Search Console hjelper deg å måle nettbutikkens organiske (gratis) trafikk og resultater via Googles søkeresultat. I Search Console kan du sjekke indeksering av din nettbutikk, rangering av søkeord, samt få oversikt over eventuelle feilmeldinger.
- Les mer om hvordan du oppretter Google Search Console, samt laster opp sitemap (nettstedskart)
Google Merchant Center
Google Merchant Center lar deg administrere hvordan produktene dine fremstår på Google. Hvis du ønsker å bruke Google Shopping eksempelvis må produktene dine bli godkjent via Google Merchant Center.
- Opprett Google Merchant Center her.
Google Ads konverteringssporing
Mål konverteringer og få opp salg i din Google Ads statistikk.
- Her ser du hvordan du setter opp Google Ads konverteringssporing.
Produktkatalog ved bruk av Google Shopping
Google Shopping er det mest effektive annonseformatet for nettbutikker. Det er en annonsetype som lar deg vise frem produktene dine i Google sine søkeresultater med produktbilder, produktnavn, pris og nettbutikkens navn.
Ved bruk av Google Shopping anbefales vår Google Shopping-integrasjon. Integrasjonen gir deg en produktkatalog av din nettbutikk som du legger inn i Google Merchant Center for å få produktene godkjent for Shopping. Integrasjonen gjør det også enklere for deg å holde produktinformasjonen oppdatert da den oppdateres daglig.
Bilde av Google Shopping??
Spor flere hendelser med Google Tag Manager
Ønsker du å spore mer enn bare salg kan Google Tag Manager være løsninger. I Tag Manager kan du sette opp hendelsessporing på mikrokonverteringer som eksempelvis nyhetsbrevpåmeldinger.
- Les mer om hvordan du kobler Google Tag Manager til din nettbutikk her.
Trenger du hjelp til å sette i gang?
Mystore sitt team av markedsførere drifter hver dag markedsføring for hundrevis av nettbutikker. Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat med en av våre digitale markedsførere.