- Hjelpesenter
- Kom i gang
- Ordrer/Kunder
- Produkthåndtering
- Nettbutikk
- Datakasse
- Installasjon og oppsett
- Bruk av datakasse
- Mystore Datakasse versjon 4.0
- Generell informasjon om datakasse
- Kassapunkter
- Vekselkasse
- Start og stopp kassasalg
- Selge varer
- Betalingsmetoder
- Retur, bytte og reklamasjon
- Gavekort og tilgodelapp
- Hvordan legge til / velge kunde
- Strekkoder for datakasse
- Produkt- og lageradministrasjon
- Varegrupper i datakasse
- Tilbakestille Mystore Datakasse
- Feilsøking av datakasse
- Hardware til datakasse
- Rapporter for datakasse
- FAQ - Datakasse
- Betalingsløsninger
- Frakt
- Innstillinger på fraktalternativer
- Fraktalternativer
- Fast frakt
- Filtrering på fraktmetoder i ordrelisten
- PostNord Hjemlevering
- Fri frakt fra utvalgte kategorier
- Varebrev Mystore Home Small
- Tips til oppsett av fraktmetoder
- Bring Pose på Døren
- MyPack Home Small - Pose på Døren
- Hentes i butikk / Hent på lager
- Porterbuddy
- Fraktpris basert på postnummer og vekt
- Profrakt
- Mystore Frakt
- EDI-leverandører
- Utvidelser for frakt
- Ofte stilte spørsmål - Frakt
- Rapporter
- Personalisert Shopping
- Kom i gang
- Dashboard
- Prisplan (Start)
- Prisplan (Smart)
- Prisplan (Pluss)
- Søk, anbefalinger og AI
- Popup
- E-postflyt
- Hva er en e-postflyt?
- Hva er forlatt handlekurv og hvordan settes det opp?
- E-postmaler og dynamisk innhold
- Hvordan sette opp flyt for å sende e-post i ordrehåndteringen
- Hvordan sende ut personalisert e-post
- Send e-post til kunder som melder seg på nyhetsbrev
- Verifisering av domene for utsending av e-post
- Rabattkode
- Hvilke tjenester kan Personalisert Shopping integreres mot?
- Markedsføring
- Google
- Teknisk oppsett
- Google Ads - Optimaliserte konverteringer: Enkelt med Mystore
- Google Shopping: Slik legger du til forhåndsbestilling
- Google Analytics 4: Oppsett via kontrollpanelet
- Google Analytics 4 - Oppsett via Google Tag Manager (avansert)
- Hvordan sette opp Google Search Console
- Hvordan sette opp Google Merchant Center Next
- Hvordan sette opp Google Tag Manager
- Hvordan sette opp konverteringssporing i Google Ads
- Identitetsbekreftelse - Google Ads
- Google Shopping: Legg til frakt (Shipping) i din Shopping-feed
- Tips og triks
- FAQ
- Teknisk oppsett
- Facebook & Instagram
- Snapchat
- Tips fra markedsføringsavdelingen
- Utvidelser for markedsføring
- Google
- Logistikk
- Innkjøp & mottak
- Basis
- Pro
- Landingsside og oversikt
- Opprette ny innkjøpsordre
- Automatisk innkjøpsordre (oversalg og resthåndtering)
- Slik sender du en innkjøpsordre
- Reservasjoner og allokeringer
- Varemottak - slik gjør du
- Valg ved varemottak
- Handlinger på innkjøpsordre
- Innstillinger i innkjøpsmodulen
- Verktøy og funksjoner
- Ordrehåndtering med innkjøpsmodul
- Pro +
- Varetelling
- Rapport
- Leverandøroppsett
- Innkjøp & mottak
- Apps og utvidelser
- Kontrollpanel
- Kontrollpanelets forside
- Søk i kontrollpanelet
- Språk i kontrollpanelet
- Konfigurasjon
- Generelt
- Videresending
- Betalingsmoduler
- Bring
- Brukere, administratorer og grupper
- Sosiale medier
- Ordre total
- Innstillinger
- Tekst på sider
- Lagerstatus og lagerregler
- Deaktivere betalingsmetoder i hurtigkassen
- Roller i Mystore
- Hvordan aktivere totrinnsbekreftelse
- Hvordan nullstille passord
- Legge inn flere valuta
- Verktøy
- Design
- Demobutikk
- Integrasjoner
Her tar vi en rask gjennomgang av integrasjonen vår mot EDI leverandøren Logistra.
Hvem er Logistra?
Logistra er den mest strømlinjeformede EDI-integrasjonen vi har. Integrasjonen støtter Bring, Postnord, helthjem, Schenker, DHL Express og over 500 hundre andre transportører, og tilbyr overføring av fraktinformasjon direkte i ordrebehandlingen.
Slik bestiller du Logistra
For å utnytte integrasjonen med Logistra må tre ting være på plass.
Abonnement hos Logistra
Avtale med Logistra kan bestilles her eller ved å ringe +47 4000 2312.
Husk å nevne at dere er kunde hos Mystore.no da dette gir dere 75% rabatt på en DirectPrint.DirectPrint er en liten datamaskin som kobles mellom selve etikettskriveren og internett og denne sørger for at vi kan gi Logistra beskjed om at etikett skal skrives ut når de mottar informasjonen fra din nettbutikk.
DirectPrint kreves for å få en så sømløs ordrebehandling som mulig direkte fra ordrebehandlingen i Mystore. Her finner dere en oversikt over forskjellige pakker og priser fra Logistra
Etikettskriver
Du trenger også en etikettskriver og en DirectPrint som leveres av Logistra.
Om du har behov for å skrive ut fra flere lokasjoner, eller lageravdelinger så støtter integrasjonen også flere skrivere. Har dere allerede en etikettskriver så kan denne gjerne benyttes såfremt den er av de mest brukte merkene på markedet; Zebra, TSC eller Eltron.
Obs. Brothers etikettskrivere støttes ikke via Logistras DirectPrint funksjonalitet.
Merk at dersom dere har flere skrivere/utskriftslokasjoner, så må alle skrivere ha hver sin DirectPrint tilkoblet slik at vi kan nå den ønskede skriveren fra Mystore. For å skru på mulitprinter-funksjonaliteten, og dermed få valget for å styre utskrift til ønsket skriver; Gå til APPS > Innstillinger (Krever admin rettigheter) > Logistra EDI og endre innstillingen for "Skrivervalg" til 'true'.
Appen Logistra må bestilles i vår Appstore
Slik bruker du Logistra
Når du endrer bestillingsstatus til "Sendt" og fullfører en bestilling, vises en meny for utskrift av fraktetiketter. Denne menyen hentes direkte fra din konto hos Logistra og fraktmetodene som vises i denne menyen er de samme fraktmetodene du har tilgjengelig hos Logistra.
Systemet prøver automatisk å velge fraktmetode basert på kundens valg.
Du kan velge å dele opp forsendelsen i flere pakker. Feltet for Logistra vil da se slik ut.